Etichete

, , ,

Fotografia este o artă, fotografia devine artă în mîna unor artiști talentați, ca Rareș Pulbere

Fotograful de nunți are un aer aparte, sunt câțiva cei care reușesc să creeze imagini de neuitat, tablouri pe secundă. Fiecare imagine să aibă propria ei poveste, să își câștige dreptul la eternitate. Rareș Pulbere a trecut ușor de la a fi programator la a fi fotograf de nunți. Și-a fidelizat camera si talentul prin cursuri de specialitate atunci când a simțit ca trebuie să treacă la alt nivel.

Dar cel mai bine haideți să îl cunoașteti o dată cu mine pe Rareș, la o mică șuetă :

Cum te-ai descrie în câteva cuvinte?

Tot timpul când vine timpul să vorbesc despre mine, lucrurile se complică. Cum m-aş descrie? Tînăr şi neliniştit🙂 Un tînăr fotograf care face ce îi place şi trăieşte din asta. Muncă cu zâmbetul pe buze, iată un concept care ar trebui să fie încercat de mai multă lume.

Îmi plac mult imaginile tale. Sunt curioasă, ai făcut cursuri speciale de fotografie pentru a ajunge la acest nivel?

Mulţumesc mult pentru cuvintele tale Sînziana, nu pot să nu mă bucur de fiecare dată când aud aşa ceva. Iniţial majoritatea cunoştinţelor le-am dobândit singur, fiind ajutat şi de formaţia mea originară de programator, obişnuit să fiu autodidact şi să caut singur soluţii la eventualele probleme. Ulterior, am luat parte şi la cursurile de Artă fotografică din cadrul Şcolii de Arte din Braşov, pe care am absolvit-o în 2008. A urmat un workshop internaţional la Veneţia, susţinut de unul dintre cei mai influenţi fotografi de nunţi din lume, Yervant.

Sub această denumire statică de workshop s-a ascuns de fapt o aventură spectaculoasă de o săptămâna şi probabil unele dintre cele mai frumoase zile din viaţa mea -€“ multă distracţie, multe întâmplări care te inspiră şi, mai ales, multe cunoştinţe. Am avut „colegi” din toate colţurile lumii ca€“ Japonia, Elveţia, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Grecia, Irlanda, Polonia, Danemarca, Australia sau Portugalia, doar pentru a numi câteva. Gândindu-mă acum la această experienţă, nu pot să nu remarc cum un grup atât de eterogen că al nostru a interacţionat atât de repede şi atât de bine, având în comun doar marea pasiune pentru fotografie.

Consideri că a fotografia înseamnă a reda sau pur şi simplu a da altceva?

Nu cred că aş putea rezuma fotografia în 2, 3 cuvinte.  Pentru mine fotografia este ceva mai mult de atât. Este în primul rând o viziune subiectivă asupa lumii. De ce subiectivă? Simplu, pentru că trece prin ochii mei, prin inimă mea, prin sufleţelul meu. Probabil că dacă ar trebui să fiu succint, fotografia ar fi o cale de mijloc între cele două alternative date de ţtne, adevărul e cam tot timpul undeva la mijloc.

De cât timp profesezi că fotograf ?

Că şi fotograf profesionist acesta este al 3-lea an pentru mine deşi sunt pasionat de fotografie de mai bine de 5 ani. Din păcate, sau din fericire, în cazul meu nu pot vorbi despre o amiciţie cu aparatul de fotografiat încă din copilărie. Nu am avut ocazia să mă împrietenesc timpuriu nici cu vreun Zenit, nici cu vreun Smena sau Bronica, pur şi simplu nu mi-au ieşit în cale. Îmi place însă să mă gândesc la perioada asta că la o perioadă în care doar ne-am tatonat reciproc, eu și fotografia. Am lăsat loc şi pentru „din fericire”, pentru că lipsa unui istoric personal m-a ambiţionat şi mai mult, să citesc şi să cresc într-o perioadă de timp scurtă. Pe de altă parte, faptul că nu am avut o experienţă anterioară m-a ferit de preconcepţii legate de inepuizabilele controverse dintre fotografia pe film şi fotografia digitală.

În 2008 am decis să renunţ la informatică, la un job sigur, şi să mă aventurez în domeniul fotografiei. Mi-am conturat treptat un stil şi am început să îmi impun propria viziune asupra evenimentului în sine. Am deja mai bine de doi ani de când sunt în acest business şi nu regret nici o secundă alegerea făcută.

Ce te-a determinat să te axezi pe fotografiile de nunţi?

În 2005 lucrăm că programator la o firmă din Braşov, iar veriga de legătură cu fotografia a fost un coleg pasionat de fotografie. El a fost cel care mi-a injectat virusul fotografiei, tot el a fost cel care mi-a recomandat şi, mai ales, m-a convins să fotografiez prima mea nuntă. Nici nu pot să descriu reticența cu care am privit această recomandare, mai ales că fotografia de nuntă nu a avut un renume prea bun, nici în rândul fotografilor, nici în rândul consumatorilor de fotografie. Abia după ce am luat parte la primul eveniment de acest fel şi după ce am început să citesc documentaţie şi tutoriale de profil am început să îmi schimb părerea şi să realizez că în spatele clişeelor care caracterizează fotografia de nuntă există mult potenţial nevalorificat.

Cum ti-ai descrie stilul tau?

Stilul meu este o combinatie intre fotografia fotojurnalistica, portretistica si fotografia glamour. Daca in timpul nuntii intervin destul de putin si incerc sa documentez nunta asa cum e ea, cand vine vorba de sesiunile foto lucrurile se schimba putin – dau mici sugestii si incerc sa scot tot ce e mai bun din miri si din locatii. Incerc sa las mirii sa fie cat mai naturali si relaxati, neincercand sa regizez o fotografie pana la cel mai mic detaliu ci mai degraba lasand magia sa se intample de la sine.

Fotograful anului – sectiunea fotografie de nunta – Rares Pulbere: argint si bronz!

Articol în wall-street.ro

Reportaj la Antena 1

Articol Hubba Bubba

Rareș Pulbere

Tel.: 0741.965.320

Brașov, România

www.rares-pulbere.com

www.rares-pulbere.com/blog

office@rares-pulbere.com