Etichete

, ,

Pentru mine, capra vecinului e sfântă!

Nu pentru că ar face ea cine ştie ce minuni, ci, pur şi simplu pentru că o respect, o iubesc din toată inima şi n-aş dori niciodată să moară, aşa cum se întâmplă mereu în proverbul cu capra vecinului. Tocmai de aceea, acum câteva zile am furat-o. Am sărit gardul la vecin şi i-am furat capra.

M-a determinat să comit această faptă reprobabilă starea gravă în care se afla bietul animal, neîngrijit, lăsat să rabde de foame şi de sete, plin de bube şi paraziţi. I-am făcut o baie generală, am deparazita-o, i-am îngrijit vătămăturile şi am hrănit-o progresiv, până a început să se împlinească şi, ca atare, să dea din ce în ce mai mult lapte şi chiar trei iezi, pentru că respectiva capră fusese gravidă la răpire.

Iată un exemplu excelent, mi-am zis în sinea mea, de tratare normală şi creştinească a caprei vecinului. De ce să moară ea? La ce mi-ar folosi moartea caprinei? Nu-i mai bine să trăiască, să dea lapte şi iezi? Săvârşisem un act profund moral în aceste vremuri zguduitor de mizerabile, eram mulţumit, dar ceea ce a urmat avea să producă o incredibilă înlănţuire de fapte, precum şi decizia de a mă înscrie la doctorat.

Unul după altul, vecinii mei, mai întâi cei mai apropiaţi, apoi tot mai îndepărtaţi, au început să se prezinte la poarta mea cedându-mi de bună voie caprele personale, pe motiv de lipsă de furaje, ceea ce a dus la încropirea rapidă a unui grup caprin impresionabil şi la necesitatea de a angaja îngrijitori şi de a investi în furaje. Întrucât producţia de capre şi de iezi (toate caprele cedate erau însărcinate) a crescut  intempestiv, a trebuit să deschid nişte fabrici de lactate, mezelării şi tăbăcării, în câteva luni satul a devenit oraş şi centru industrial, în timp ce caprele vecinilor din sate din ce în ce mai îndepărtate, inclusiv din Bulgaria, Ucraina,   Basarabia şi Valea Timocului, mai puţin din Ungaria, ajungeau la mine benevol într-un iureş migraţional de neoprit..

Şi, în timp ce miile de angajaţi ai mei se ocupau de creşterea şi valorificarea superioară a caprelor vecinilor, eu m-am retras în cabinetul personal situat la etajul 136 al noului zgârâie-morilocali tocmai dat în folosinţă, pentru a lucra la redactarea tezei mele de doctorat în caprologie: „Valenţele etice şi creştine ale reabilitării conceptului de capră vecinală”. Aşadar, români, furaţi capra vecinului! Aceasta este calea.

Autor: Ion Manea

