Pentru ca este vineri, voi vorbi despre un fotograf care, in final, v-ar putea transforma nunta in imagini de neuitat. Bogdan Mocanu m-a incantat cu imagini care spun povesti senzationale de iubire, care cuprind momente magice, care fac zambetul sa iti reapara pe buze. Are acel ceva ce il caut in fiecare artist intervievat. Nu mai lungesc vorba cu ceea ce cred eu, ci va las pe voi sa il descoperiti pe Bogdan Mocanu, fotograf de nunti.

1. Spune-ne puţin despre tine. Cum te-ai descrie în cateva cuvinte?
Ultima data cand mi-am pus intrebarea aceasta a fost in urma cu cateva luni, atunci cand mi-am lansat noul site si a trebuit sa completez rubrica „About me”.  A durat 5 zile pentru a scrie cateva randuri, de fapt pentru a-mi face ordine in multele ganduri care imi veneau in minte referitoare la mine, la aspiratiile mele, la felul de a vedea lucrurile ce ma inconjoara, si de ce nu, la frustrarile ce le am; lucruri intr-adevar demne de un scriitor, ceea ce nu mi-ar placea sa fiu, motiv pentru care am sa concluzionez si am sa spun ca sunt un norocos deoarece dupa multe incercari de a-mi gasi un rost in viata, am descoperit fotografia, fotografie pe care cu siguranta o voi face toata viata facandu-mi placere si sper ca si cu acelasi entuziasm.

2. Ai studiat fotografia? Ai studii de specialitate în domeniu sau ai preferat să înveţi totul de unul singur?
Nu am ezitat niciodata sa raspund direct, cu un simplu “nu” la intrebarea daca am urmat o scoala sau daca am vreo calificare in domeniu desi, personal, cred ca multele nopti petrecute pe internet in cautarea si citirea de carti de specialitate si tutoriale, mi-au oferit mai multe decat ar fi facut-o vreun curs. Sunt convins ca nu diplomele diferentiaza doi fotografi; fotografia nu este o stiinta exacta, fotografia este o arta la care se ajunge numai exersand si experimentand. Tehnica e la indemana oricui, dar modul de expunere si viziunea sunt personale, si acestea doua fac diferenta.

3. Ce te-a determinat sa iei calea fotografiei de nunta?
Totul a inceput in urma unei “afaceri” din care m-am ales cu un aparat mare si negru pe film. Eram tare mandru cu el de gat si ma credeam fotograf,  numai ca deziluziile nu se lasau asteptate atunci cand mergeam la developat si auzeam: “ne pare rau dar nu a iesit nici o poza”. Dupa cateva astfel de patanii am constientizat ca e momentul sa ma apuc de citit. A trecut apoi un timp si am fost invitat la o nunta unde, bineinteles, nu-mi lipsea aparatul foto. Din toata treaba asta a reiesit un album pe care mirii l-au apreciat ca fiind mai frumos decat ceea ce au primit ei de la fotograful lor angajat. Nu stiu cat de obiectiva a fost parerea lor dar in schimb incurajarile mirilor, precum si a celora care au vazut albumul, catre o cariera de fotograf, le-am luat in serios.
De ce fotografie de nunta si nu alt gen, nu stiu, cu asta am inceput si imi place. Desi parcursul unui astfel de eveniment e de cele mai multe ori acelasi (pregatiri, cununie civila, cununie religioasa…), totul este diferit in rest si astfel nu intru intr-o rutina chinuitoare.
In viitorul apropiat se prevad niste pasi mici si catre alt gen de fotografie, doar de timp este nevoie, nuntile nu prea te lasa sa rasufli desi din afara lucrurile par mult mai roz.

4. Ce inseamna sa fii fotograf de nunta în Romania?
E destul de greu sa schimbi mentalitati ce s-au format pe parcursul multor ani, iar mai greu este sa le accepti si sa reusesti sa treci peste ele facandu-ti meseria fara a recurge la compromisuri.

Putini stiu, vad sau incearca sa inteleaga ce inseamna sa fi fotograf de nunta si tot ce implica asta.  Suntem vazuti prin prisma predecesorilor nostri pentru care fotografia de nunta era doar o afacere ce nu consuma mult timp si nici cine stie ce resurse, era doar un extra job. Din pacate, si astazi, majoritatea dintre noi fotografii, merge pe acelasi drum iar celor ce vor sa se abata de la el, nu le este foarte lesne.
Cu siguranta viitorul va arata altfel dar momentan ne chinuim sa dezlipim etichetele ce le avem pe frunti prin multa munca si daruire, oferind mirilor mai mult decat vor sau se asteapta sa primeasca.

5. Cum ti-ai descrie stilul?
Imi place fotojurnalismul, nunta in sine este un eveniment ce nu cred ca poate fi capturat si redat altfel dar adaugand putina portretistica si cateva accente fashion consider a fi reteta ideala pentru mine si pentru stilul meu.
Vad nunta ca fiind un eveniment vesel, emotionant si elegant si incerc sa redau cat mai bine aceste lucruri in fotografiile mele.

7
8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Contact

