Etichete

, , , , ,

Zilele trecute am citit pe blogul Adelei un articol care aborda o tema cat se poate de interesanta – calitatea revistelor glossy romanesti. Sau mai bine zis lipsa calitatii. Si nu mica mi-a fost surprinderea sa vad ca nu numai Adela, dar si cititoarele ei, fete iubitoare de informatii despre frumusete, considera ca revistele sunt pline si totusi goale… Pline de texte si imagini, reclame, dar lipsite de informatii efective. Informatii utile, interesante, care sa le justifice pretul. Deci nu sunt singura de aceasta parere.

Apoi am citit si pe blogul Printesei Ioana (v-o mai amintiti, nu? cum nu? v-am povestit aici mai pe indelete despre cum m-a fermecat). Si Ioana, cea care a scris candva pentru reviste acum simte ca nu o mai atrag, ca nu merita sa fie cumparate.

  • Oare chiar atat de mult au decazut revistele?
  • Oare internetul le face o concurenta acerba la nivel de informatii si e greu sa mai tina pasul?
  • Oare publicul tinta a devenit mai educat, si-a mai rafinat gusturile si e mai exigent?

Cred ca adevarul e undeva pe la mijloc.

Eu personal cumpar reviste foarte rar. Doar daca au vreun cadou interesant (mda, aruncati cu rosii in mine ca sunt materialista) sau stau in vreo gara sau aeroport si am mult de asteptat. In rest nu prea… De ce? Pentru ca multe informatii le pot citi gratuit pe internet. Si de multe ori gasesc informatii mai complete.

De exemplu la capitolul frumusete consider ca revistele au un mare handicap. De ce? Pentru ca prezinta produse cosmetice nou aparute pe piata, niste sfaturi despre ABC-ul frumusetii (pe care deja le stiu) si niste advertoriale care-ti povestesc pompos cat de mirabolant, excelent si nemaipomenit e produsul x.

Eu stiu ca publicitatea vinde si cei de la reviste vor sa manance o paine, dar eu vreau ceva mai mult decat marketing pe paine… Vreau adevar, sinceritate, obiectivitate.

Asa ca mi-am indreptat atentia spre bloguri. Defapt asa am descoperit blogosfera – incercand sa aflu opinii sincere ale unor oameni care au testat anumite produse cosmetice. Si am dat peste Ramona J. I-am sorbit cu nesat cuvintele dintr-un articol, doua, trei, sapte, noua… dupa care m-am uitat la profilul ei incercand sa aflu daca are ocupatie de jurnalist, ca parca prea frumos scrie.

Despre ce scrie Ramona J.? Despre relatia ei cu produsele cosmetice incercate. Veti spune ca multe fete fac asta, cu ce e Ramona J. mai cu mot?

  • Pentru ca are un stil aparte, pentru ca tese cu fantezie un peisaj de poveste in jurul review-urilor sale, inducandu-ti starea de spirit pe care i-a transmis-o produsul.
  • Pentru ca are o cultura solida si experienta in materie de beauty, fapt ce ii permite sa faca analogii cu alte produse, texturi, efecte…
  • Pentru ca e informata si dispusa sa imparta cu cei din jur toate informatiile pe care le detine.
  • Pentru ca nu e snoaba – incearca cu aceeasi deschidere atat produse de la Chanel si Dior cat si de la Farmec si Cosmetic Plant

Dar gata, nu ma mai intind cu vorba si va recomand rapid 3 articole, asa cum v-am obisnuit:

rujul Guerlain – cate review-uri despre rujuri te pot face sa visezi cu ochii deschisi la misterele Orientului?

Tehnica reintoarcerii de la brunet la culoarea naturala – mda, credeam ca nu se poate asa ceva, fara sa chelesti; Ramona ne povesteste pas cu pas cum a procedat ea;

Gel de dus cu ciocolata si caramel – pentru gurmande, un review cat se poate de delicios;

Ei uite, genul acesta de articole as vrea sa-l vad in reviste – articole calde, personale, obiective in subiectivitatea lor, sincere. Articole scrise la persoana I, articole care sa-ti arate ambele fatete ale unui produs, sa nu-ti arate numai stralucirea sa orbitoare. Da, stiu, ar da in cap publicitatii care asigura painea cea de toate zilele, dar poate ar mai castiga o mana de cititori azi, inca o mana maine… ca in fond revistele ar trebui sa reflecte dorintele cititorilor, nu ale companiilor ahtiate dupa reclama.

PS: Scuzati lipsa diacriticelor, nu am instalat inca tastatura in limba romana.

Autor: Flori