Etichete

, , , , , ,

Flori mă provoacă la o discuție despre cafea.

Eu să scriu așa frumos ca ea, nu prea îmi stă în putere astăzi. Deși am băut cafea, am băut puțin, că încă sunt în perioada de refacere după crunta oboseală de care avusei parte.

Flori, eu astăzi am decis să vorbesc cu ea, cafeaua, să o dezmierd, pe favorita mea, Jacobs Kronung cu Alintaroma. Din păcate, nu am trucuri să dau mai departe. Eu beau cea mai simplă și slabă cafea posibilă. La filtru de cafea, niciodata la ibric că este prea tare pentru mine, o linguriță cu vârf la o cană de apă. Da, știu bleahhh. Dar așa îmi place mie să o beau. Dacă o beau mai tare mi se face rău. Dacă nu beau, iarăși mi se face rău.

Când fac cafea pentru prietenii mei, invitații mei, familia mea, o fac la ibiric.

Aștept să fiarbă apă împreună cu zahărul. El este mai nerăbdător să se topească, eu aștept liniștită – mă calmează. Uneori prefer ca zahărul să nu stea între noi și îl las deoparte să se odihnească. Adaug în ploaie cafeaua ca să se ducă mirosul până peste trei blocuri. Și amestec. De 12 ori într-o parte și apoi încă de 12 ori în cealaltă parte – să nu amețească. În final, după ce închid focul, o stropesc cu apă rece, să nu leșine de fericire.


Cafea –  Ce ești tu pentru mine, cafea?

Te beau în fiecare dimineață negreșit.

Te preferam mereu în fața tigării.

Am reușit să mă las de fumat datorită ție.

Sunt dependentă de tine și totuși te beau cu măsură.

Atunci cînd nu ești cu mine, îmi dai dureri de cap. Îmi este extrem de rău dacă trece o zi fără să te beau cu poftă.

Cum te beau eu pe tine? Mmm… te prefer oriunde, oricum. Dar pentru că trebuie să fiu cumpătată, te mai sorb și fără vâna ta vânjoasă, cofeina.

Da! Te plac și fără cofeină! Puțini sunt cei care te iubesc așa, ar trebui să îmi fii recunoscătoare! Eu sunt!

Te beau de mică, de când au început migrenele. Te beau la filtru cu câte o linguriță la o cană. Toți spun că eu beau ceai de cafea și nu cafea. Ei, dar cine sunt ei să ne judece? Așa ne place nouă!

Nu uit niciodată să îmi invit dulcea și lipicioasa prietenă, mierea, să ia parte la micul nostru secret.

Pentru că nu pot lăsa doar povestea mea și a lui Flori să intre în folcorul poveștilor și trucurilor despre cafea, continui cu listuța mea de invitați – cei care mă vizitează atât de des. Vă mulțumesc pentru toate vizitele și comentariile voastre:

alessya20

Machiaveliq

Camelia

Retete cu poveste

Anticalofilul

Pisi

Chocolate Follie

Corina

Alexandrescudaniela’s Blog

Dragii mei, vă invit la o vorbă despre cafea. Poate veți ruga și voi pe alții să facă la fel.