Etichete

, , , , ,

Aceasta este întrebarea care îmi frământa mintea de ceva timp. Eu spun că da, și atunci mă întreb mai departe – cum?

Dacă ma gândesc la bloguri, mă întreb – oare chiar sunt bloggeri care câștigă un bănuț cinstit scriind și asudând la  blogul lor, postând articole de calitate scrise impecabil, cu talent și minte ascuțită?

Bloggerii de succes spun că da, dar câștigul nu este unul spectaculos, care să facă cine știe ce știre senzațională. Un blog încă nu te poate face miliardar în România.

Am citit articolulOameni care trăiesc din blogging” în care autorul, Andreea Strachină, spune despre deținătorii blogurilor ca Zoso.ro, Arhi.ro, Visurat.ro, Subiectiv.ro și Piticu.ro că au câștiguri  de până la 30.000 de euro pe an.

Nu știu dacă aceste date sunt corecte sau adevărate. Sunt convinsă că un blogger deștept poate câștiga într-o lună cât un salariat în patru luni de muncă.  Un pic de adevăr trebuie să fie în acest articol. La 8.000 de vizitatori unici poți cere pe un banner de la 200 de euro în sus. Depinde de mărime, poziție și perioada de afișare, de brandul care plătește spațiul publicitar.

Eu nu pot decât să felicit astfel de oameni care au muncit, muncesc si demonstrează că se poate. Eu vreau un răspuns pozitiv la întrebarea mea – că da, se pote trăi decent din blogging. Înțeleg și cum se poate trăi din publicitatea online, cu multă muncă, talent, noroc și acel ceva.

Multe firme se gândesc serios să schimbe macazul și să se axeze mai mult pe publicitatea online decât pe cea scrisă, mai ales de când numărul celor care accesează internetul s-a mărit simțitor.Este clar că anul 2010 va fi unul de deschidere spre acest tip de publicitate.

La fel se poate vorbi și despre siteuri accesate zilnic de români, ca hi5. Toată lumea a auzit de hi5, toată lumea are cont iar unii români îl accesează zilnic de zeci de ori. La un așa număr mare de accesări este clar că hi5 are profit.

Refres.ro spune că hi5.com a vândut în România publicitate de 600,000 de euro în 2009. Aici sunt date concrete care atestă faptul că se poate. Cum? Cu o idee simplă dar de efect, unicitate, calitate, un design bun, un marketing bun, un site care să fie accesat de persoane de toate vârstele.

Acum eu am vorbit despre acei câțiva pe care îi numeri pe degete. Restul, cei ca mine, rămân doar la faza incipientă de a încerca, învăța și spera ca odată o să mă fac și eu mare – în articole de calitate și cititori cât mai mulți.

Bine, acum poți face un site care să aibă conținut destinat numai celor de peste 18 ani și care să aducă un profit la fel de mare într-un timp relativ scurt și fără prea  mare efort. Un site cu multe imagini cu cocalari, prințese, dive ale manelelor și manele de top care aduce la fel de mulți vizitatori. Alegerea vă aparține!

Se pare că statul român nu vrea să piardă o ocazie de de genul ăsta  declarând că în perioada 2010-2013, guvernul va cheltui aproape jumătate de miliard de euro pentru informatizarea serviciilor publice. Care servicii publice? Avem așa ceva? Păi numai Zoso și Cabral să câștige bani cu blogurile lor? Las că bagă Boc niște bani și pentru cei de la putere care dețin firme de web design, soft. Că restul de firme de acest gen sunt demult în faliment sau abia se mai țin pe picioare. Să fie un circuit închis al apei în care ne scaldă pe toți. Jumătate de miliard pentru … ce?

Că abia așteptam în plină criză să aud că un nou site de juma de miliard o să apară pe piață în timp ce eu tocmai mi-am închis firma de web design și sunt șomer! Și le trebuie trei ani pentru asta! Păi cu banii ăștia revitalizau jumătate din firmele astea mici de valoare care aduceau bănuți frumoși din afară și ofereau locuri de muncă!